Followers

Wednesday, October 13, 2010

Rais Yatim vs Rocky's bru..bloggers jangan cepat melatah..

sekarang nih kecoh pasal rais yatim buat repot polis terhadap blogger tersohor Datuk Ahirudin Attan a.k.a. rocky's bru..kerana rocky telah membuat satu post yang telah 'membengkekkkan' rais. ni lah post contorversi tuh.."Who gets Santa Rais' RM1bil handout?" .by rocky's bru..

Christmas is stll over two months away but the talk is Santa is already in town in the form of Rais Yatim, our Information + Telco ministry. How much? Close to a billion ringgit, courtesy of existing telco players, including Telekom Malaysia. The money will go to three out of nine companies which have been awarded licences to operate Wimax and 3G. Why three companies? Dunno. Which three? Dunno, but Big Dog heard some disturbing about a Minister's son being part of the nine, or three. There's also talk about a D-G's son or KSU's son being involved. But talk is cheap and gets cheaper by the day. The business site T n T also has the story,here

dalam kenyataannya, rais mengatakan "Tiada ahli keluarga saya yang terlibat dengan dakwaan yang berniat jahat itu dan saya akan menggunakan hak saya dibawah undang-undang dan melaporkan perkara ini kepada SPRM agar satu siasatan dapat dilakukan. Ianya menyedihkan apabila mendapati blog tersebut turut membuat spekulasi dan tuduhan salahlaku terhadap Ketua Setiausaha Kementerian dan juga penjawat awam lain."

pada pendapat aku,apa yang Rais buat nih ada betulnya,sebab dia cuba mempertahankan dirinya daripada di tuduh,dan ini membawa maksud bahawa beliau berkata beliau tidak bersalah. bukan macam orang2 lain yang kena hentam dalam blog tapi diam je..diam tanda setuju...tetapi aku tidak pula mengatakan Rocky salah...sebagai blogger OTAI,aku pasti Rocky dah ada hujah beliau sendiri...kedua2 pihak tak salah lagi buat masa ni...cuma masa yang akan menentukan...

namun pendapat neutral daily pula berbeza dengan aku.

who-gets-santa-rais-rm1-billion-handout.

Rocky kena report Polis oleh seorang menteri hari ini. Menteri mana? baca sini

Esok Rocky kena soal dengan SKMM/MCMC pukul 10.30 Cyberjaya. Dekat mana? baca sini

Transparency’ is an important component for the ‘Combating Corruption’, which is one of the six NKRA under Prime Minister Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak’s leadership.

Ketelusan adalah komponen utama dalam membasmi rasuah, yang mana salah satu daripada Bidang Keberhasilan Negara (NKRA) kerajaan pimpinan Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak.

Persoalannya adakah ini retorik semata?

Apa salahnya menerangkan apa yang sebenarnya untuk kita rakyat bawahan faham dan kita tidak mencanangkan apa yang tidak benar.

Tak tahu apa akan jadi hari esok. Adakah akan ada tuduhan lain untuk blogger selepas apa yang terjadi pada Hassan Skodeng?

P/s : Masih berfikir untuk daftar mengundi. Mengundi kini seperti keluar mulut harimau, masuk mulut buaya.

memandangkan hampir kesemua blogger pro BN 'memarahi' Rais kerana kes ini,aku nak mintak maaf dulu kalau post aku nih menyinggung perasaan korg..aku pon pro BN..jangan risau...dan betulkan aku jika memang aku salah...inilah masanya kita nak membuktikan sesuatu..rais (BN) vs rocky (BN)..kita perlua ketelusan..nampak tak..kita buktikan kat juak2 PR tuh yang mahkamah or kerajaan or sistem perundangan kita nih xmemilih bulu..

TETAPI ape yang pelik nya di sini,kenapa apabila juak 'disana' yang buat taik,xde pon mane2 menteri buat repot polis...apetah lagi menteri amaran,sonyap sunyi...ape nak ditakutkan...berani marah orang sendiri tapi takut nak tegur msuh,baik xyah jadi ketua!!kalo setakat kat orang2 sendiri je ko berani marah,habislah semua orang akan 'merajuk',pastu habislah BN time PRU13 nanti..tak paham ke???

lagi satu yang pelik,kenapa cepat sgt si rais nih buat repot polis??ni geng sendiri maa...tak boleh ke buat press statement untuk menafikan hal tu je...repot polis bukan kes kecik la...adeii...

tetibe ade bloggers yang nak boikot PRK galas n batu sapi sebab rais nih..mmm..yang ni aku xbape setuju..kita jangan la boikot PRK..rugi BN dan kita nanti..boikot dan hentam rais je la,tu pon jika memang dia bersalah dalam hal nih,which is kita xtau lagi..just korg semua jangan la boikot PRK Galas n Batu Sapi..rugi woo...kerajaan perlukan kita walaupon diorg berlagak macam kita nih xwujud...rakyat skrg dah malas bace paper,so blog n internet je la tempat rakyat mencari info....so,di situlah gunanya kita bloggers kan?

kita korek dulu kebenaran yang cuba dirungkai oleh rocky,kalau betul,kita hentam la rais...kalau salah,kita selaku bloggers jangan makan kawan..so,kita kena gak back up rocky..dia blogger otai,tapi dia bukan maksum,mesti ada buat salah...tapi kita selaku kawan dia kena la bantu dia...

itulah yang aku cuba maksudkan..jangan kita cepat menghentam 'team-sendiri'..blogger BN nak hentam menteri BN...kalau blogger kalah,bahaya..kalau menteri kalah,lagi bahaya...dua2 pon kena hentam ngan juak disana..tak gitu??

so,cara paling baik yang aku rase,kita tunggu je penjelasan rocky yang lebih lanjut pasal hal ni..kalau rocky salah,just admit it,tapi pastu kenala betulkan keadaan..kalau rais salah,hentam la dia kaw2 sebab dia buat salah...tapi, ''kalau xde angin,masakan pokok bergoyang''..adios..

No comments:

Post a Comment