Followers

Tuesday, September 7, 2010

tragedi hampir sama, tindakan berlainan..

hari ni harian metro ade mengeluarkan berita mengenai seorang  budak lelaki 12 tahun koma ditetak dibahgian kepala,oleh penyamun di rumahnya di seremban..berita penuh baca disini..

lima penyamun masuk rumah budak tuh,nak merompak,terus tetak budak tuh sebab budak tuh menjerit terkejut..koma budak tuh skrg nih..perompak?lari la...polis??sedang mencari...mcm biasa la...

ape yang aku nak tekan kat sini,kejadian nih SEBIJIK mcm kejadian yang menimpa kat in-laws aku awal ramadhan harituh...cuma nasib baik,adik ipar yg jugak berumur 12tahun tak menjerit dan tak kena tetak..masa tuh plak mmg mak mertua aku n adik ipar aku tuh je kat umah,ayah mase tuh kena balik kampung jaga tok...

k..berbalik kepada tujuan asal aku ungkit cerita nih...perompak masuk umah kira2 jam 1pagi...ade 3org,semua konpem indon sebab dr segi gaya pertuturan n bahasa dorg...muka?x cover langsung...blei cam sorg2...lepas setel lakhanat 3ekor nih merembat bersih semua brg,lebih kurg jam 3pg dorg keluar ikut pintu blkg...mak dapat melepaskan ikatan tangan de,then terus call ayah, n polis..this is the interesting part...punyalah efisyen nye polis TAIPING nih,mase mak aku call dorg tuh,dorg blei tanye, "kat mane tuh??" WTF??!!! aku admit la,kawasan tuh agak baru , baru gakla dalam 5-6tahun...6 tahun bai...polis boleh xtahu kawasan masing2??bolo ke ape??konpem aa xpenah buat rondaan tuh...

time mak aku call tuh,dorg tanye camne nak gi umah...pastu tunggu punya tunggu,polis call balik..rupa2nya dorg salah masuk taman perumahan...BAGHAL!! mak aku yang tengah trauma nih pon layan kan je..ye la,org tgh takut...siap polis suruh mak aku tunggu kat luar umah,lambai dorg kalo nampak kete polis lalu...jam 5pagi bai...baru lepas kena rompak ngan perompak yg berparang...polis dengan bijaknya suruh mangsa rompakan tunggu kat luar rumah untuk sambut kereta polis...????wad-the-fff la.....

polis sampai umah mak aku,ayat yang mula2 dorg ckp mase masuk rumah mak aku,"mm...dema buat umah besaq,memang la mengundang perompak"....what the fak??ish...batal pose aku  asyik mencarut je nih...pastu tanpa mengambil cap jari,kesan umpilan pintu,polis amik statement mak aku je...err....soalan aku,encik polis,camne ko nak cari penjenayah tuh kalo ko x amik pape bukti??

in the end,perompak xdpt,brg habis...the efficiency of malaysian cops...kalo la mak aku tuh datin sekian2,aku rase xsampai 24jam perompak tuh dah ditangkap dah..sebab nak masuk akhbar...kes mak aku nih,xkan la aku nak panggil press plak..sape la mak aku tuh...haish...mende2 camni la yg slalu buat aku hangin ngan polis malaysia nih...saba jeb..woosaaahhhh...adios.

No comments:

Post a Comment