Followers

Tuesday, September 21, 2010

ISLAM dulu...pastu melayu....pastu baru Malaysian....

Alhamdulillah..aku lahir2 dah bergama Islam..agama yang sangat2 suci...Islam merupakan agama yang mulia dan amat sesuai sekali dengan fitrah semula jadi manusia bagi menjamin kebahagian hidup di dunia dan akhirat...Subhanallah...blog ni menceritakan tentang keindahan ISLAM..

 Kemudian aku diberikan status 'MELAYU'....sebab abah aku MELAYU...mama aku pon MELAYU..eventho nenek aku cina,tapi sebab nenek aku masuk islam n kahwin ngn atuk aku seorang melayu, abah aku dapat status MELAYU itu....MELAYU nih adalah merupakan satu kaum majoriti di negara yang dahulunya dikenali sebagai TANAH MELAYU ini...

then aku diberikan status kewarganegaraan 'MALAYSIAN'...dengan status itu aku layak untuk menjdai warganegara Malaysia ini...tanah air ku yang tercinta...

maka mengikut turutan yang aku katakan tadi, aku ISLAM dulu, pastu MELAYU, pastu baru MALAYSIAN...persetankan MELAYU dan MALAYSIAN itu, yang penting aku ISLAM!!!

" Sesungguhnya agama yang diredai Allah S.W.T ialah agama Islam"

(Surah Al-Imran ayat: 19)

kalo aku MALAYSIAN dulu,pastu baru MELAYU,adekah aku masuk syurga paling awal??????????

ISLAM tidak membezakan darjat, bangsa atau warna kulit penganutnya. Hal ini jelas tergambar dalam ibadat kepada Allah, sama ada solat berjemaah di masjid atau menunaikan haji di Makkah. Inilah kesamarataan dalam Islam yang sentiasa menjurus kepada perpaduan ummah.baca selanjutnya disini..

haish...xpaham aku...bace sini dan sini. pasal ape status ko dulu pon nak bertekak..cuba la korg bincang perkara yang lebih berfaedah seperti camne nak kurangkan beban rakyat ke, camne nak menang mase PRU akan datang ke....mmmm....adios...

hehehe..sekadar gambar hiasan...

2 comments:

  1. Bangsa wujud dahulu baru ada agama, Nabi Muhamad lahir dari Bangsa Quaryish kemudian menerima wahyu mengajar Islam kepada seluruh umat.Ada manusia baru Agama boleh di sebarkan. nik Aziz memang tak mengaku melayu kerana dia asal dari siam.

    ReplyDelete
  2. mm...tq bro for the info..tapi pada pendapat aku,bukan pasal apa yang wujud dulu,tapi ape yang teratas dalam diri ini...

    ReplyDelete